20.02.2023

Minimalne wymagania systemowe, sprzętowe i parametry techniczne, które powinien spełnić uczestnik szkoleń prowadzonych w formie szkoleń on-line.

Szkolenia w formie spotkań on-line prowadzone są poprzez ogólnodostępną aplikację Microsoft Teams.
Zapewnienie urządzeń oraz dostępu do aplikacji Microsoft Teams należy do Uczestnika spotkania.


Warunkiem udziału w szkoleniu organizowanym w formie spotkania on-line jest spełnienie następujących, minimalnych wymagań systemowych, sprzętowych oraz technicznych:

  • Posiadanie dostępu do sprzętu komputerowego (komputer stacjonarny, przenośny, tablet, telefon komórkowy) wyposażonego w głośniki oraz kamerę internetową z dostępem do sieci Internet o przepustowości wystarczającej do obsługi treści mul0medialnych,
  • Umiejętność uruchomienia łącza otrzymanego w celu dołączenia do spotkania on-line w zainstalowanej na posiadanym sprzęcie przeglądarce internetowej lub instalacji na posiadanym sprzęcie aplikacji Microsoft Teams (w zależności od wybranej formy uruchomienia otrzymanego
    łącza).

Wymagania sprzętowe dotyczące aplikacji Teams na urządzeniach mobilnych.

  • Telefony i tablety z systemem Android:
    Aplikacja Teams działa na urządzeniach z systemem Android w jednej z jego ostatnich czterech wersji.
  • Telefony iPhone, tabletach iPad i odtwarzacze iPod:
    Aplikacja Teams działa na urządzeniach z systemem iOS w wersji 11-14.

Uwaga: Aby w pełni wykorzystać możliwości tej usługi, należy korzystać z najnowszych wersji systemów iOS i Android.

Najważniejsze wymagania sprzętowe dla aplikacji Teams instalowanej na komputerze typu PC.

System Windows

KomponentWymagania
Procesortaktowanie minimum 1.6 GHz , 2 rdzenie
Pamięć RAMmin 4GB,
Dysk twardymin 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlaczrozdzielczość 1024x768 lub wyższa,
Karta grafikisystem operacyjny Windows: akceleracja sprzętowa grafiki wymaga
DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10
(lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update),
System operacyjnyWindows 10, Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server
2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga:
zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i
dostępnych poprawek zabezpieczeń,
Środowisko .NET4.5 CLR lub nowszego,
Połaczenia wideoKompatybilna kamera internetowa,
Dźwiękkompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkaniawymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- efekty wideo w tle wymagają systemu Windows 10 lub procesora z
zestawem instrukcji AVX2,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room wymaga Bluetooth LE, który wymaga
włączenia Bluetooth na urządzeniu klienckim, a w przypadku klientów
Windows wymaga również 64-bitowego klienta Teams. Ta funkcja nie
jest dostępna na 32-bitowych klientach usługi Teams,

 

System macOS

KomponentWymagania
Procesorprocesor Intel Core Duo,
Pamięć RAMmin 4GB,
Dysk twardymin 1,5GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlaczrozdzielczość 1280x800 lub wyższa,
System operacyjnyjedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS,
Połaczenia wideokompatybilna kamera internetowa,
Dźwiękkompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkaniawymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie macOS,

 

System Linux

KomponentWymagania
Procesor1,6 GHz (lub wyższy) (32-bitowy lub 64-bitowy), 2 rdzenie,
Pamięć RAMmin 4GB,
Dysk twardymin 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz1024x768 lub wyższa,
System operacyjnyDystrybucja Linuksa z możliwością instalacji DEB lub RPM,
Połaczenia wideokompatybilna kamera internetowa,
Dźwiękkompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkaniawymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie Linux,
Obsługiwane dystrybucje LinuksaUbuntu 18.04 LTS, 20.04 LTS, Fedora 30 Worksta0on, RHEL 8
Worksta0on, CentOS 8
Obsługiwane środowisko pulpituGNOME, KDE
Obsługiwany serwer wyświetlania X11

Informacje dotyczące przeglądarek internetowych.
Aplikacja Teams działa w większości aktualnie dostępnych przeglądarek internetowych, takich jak Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox i Safari, przy czym w niektórych z nich nie wszystkie funkcje mogą być dostępne.

Szczegółowe informacje dostępne są pod adresem:
(hPps://docs.microso.com/pl-pl/microsoteams/limits-specifica0ons-teams#browsers).

Dopóki system operacyjny może obsługiwać obsługiwaną przeglądarkę, aplikacja Teams jest obsługiwana na komputerach stacjonarnych. Na przykład uruchomienie przeglądarki Firefox w systemie operacyjnym Linux jest opcją korzystania z aplikacji Teams.

W przypadku mobilnych systemów operacyjnych zalecane jest zainstalowanie i uruchomienie aplikacji Teams, dostępnej w sklepach z systemem Android i iOS. Uruchamianie aplikacji Teams w przeglądarce w mobilnym systemie operacyjnym jest obsługiwane, ale wiele funkcji jest niedostępnych.
Dane źródłowe podane w niniejszej informacji, dotyczące szczegółowych wymagań firmy Microsoft dostępne są w artykule „Wymagania systemowe dotyczące aplikacji Teams do użytku osobistego”, dostępnym pod adresem:
hPps://support.microso.com/pl-pl/office/wymagania-systemowe-dotycz%C4%85ce-aplikacji-teams-do-u%C5%BCytku-osobistego-dae0234b-839c-4f85-ae75-d14ad2baa978 oraz na jego podstronach (część informacji dostępna jest jedynie w języku angielskim)

Stan w/w informacji aktualny jest na dzień 30.04.2021

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami!

+48 32 203 89 30 / biuro@ign.org.pl